۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۷۲۸۵۸۳
معاون دادستان قم:

 مسئولیت قانونی اقدامات در شبکه های اجتماعی بر عهده دارنده صفحه است

 مسئولیت قانونی اقدامات در شبکه های اجتماعی بر عهده دارنده صفحه است
حجت الاسلام تحریری گفت: اشخاص نسبت به تولید محتوا، انتشار و به اشتراک گذاردن مطلب در صفحه خود، محتوای کامنت های دیگران مسئولیت قانونی دارند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام تحریری معاون دادستان قم در امور فضای مجازی با تاکید بر ضرورت تبیین مسئولیت افراد در قبال فعالیت در شبکه های اجتماعی گفت: تمامی مسئولیت قانونی اقدامات در صفحات و گروه ها در شبکه های اجتماعی بر عهده دارنده صفحه است.

وی افزود: هر شخص نسبت به تولید محتوا، انتشار و به اشتراک گذاردن مطلب در صفحه خود، محتوای کامنت های دیگران در این صفحه و لایک مطالب دیگران مسئولیت قانونی دارد.

معاون دادستان قم در امور فضای مجازی با اشاره به برخورد قضایی با انتشار دهندگان مطالب کذب و ضد امنیت ملی ابراز کرد: قرار دادن سیم کارت و یا گوشی و در اختیار افراد دیگر قرار دادن برای انجام اقدامات مجرمانه،  و جعل عنوان شخصیت ها و افراد شناخته شده از طریق ساخت اکانت های جعلی، ایجاد، مدیریت و عضویت در صفحات گروه ها و کانال هایی که اقدام به انتشار مطالب غیر قانونی می کنند، جرم محسوب می گردد.

وی ادامه داد: تگ و هشتگ در راستای فراخوان ها و اقدامات گروه های غیرقانونی و ضد امنیتی، درج نظرات غیر مجاز سایر افراد در صفحه شخصی خود و درج این نوع نظرات در صفحه دیگران نیز از موارد مجرمانه در فضای مجازی است که برخورد قضایی به همراه خواهد داشت.

ارسال نظرات